پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
۲۷ بازديد

 

در تماس هاي مشتريان عزيز با پشتيباني تهران سرويس دريافتيم كه بسياري از مصرف كنندگان پكيج ايران رادياتور با ارور 40 60 80 روبه رو هستند، دراين مقاله قصد داريم به توضيح علت بروز اين ارور در پكيج ايران رادياتور و راه هاي بر طرف كردن آن بپردازيم ، با تهران سرويس همراه باشيد. در هر كدام از قسمتها در صورت نياز به سرويسكار پكيج و يا صحبت با تكنيسين كافيست با يكي از شعب تهران سرويس تماس حاصل نماييد.

در هنگام جست و جوي اين ارور در بسياري از سايت ها با اين جمله روبه رو ميشويم:

 

 

فن كار مي كند اما پرشر سوييچ هوا در وضعيت قطع مي باشد

اما نكته ي اصلي اين است كه همه ي مشكلات تنها به اين موضوع مربوط نيست ، و بايد از بسياري از جهات پكيج مورد باز بيني قرار گيرد ، كه ما دراين مقاله تمامي اين موارد را به شما آموزش خواهيم داد.

9 علت بروز ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور

دلايل بروز ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور:

1-معيوب بودن برد پكيج ايران رادياتور:

اگر به هر علتي برد از ارسال فرمان به فن براي عملكرد درست ناتوان باشد ، و نتواند فرمان صحيح را به اين قطعه برساند ، شما شاهد ارور 40 60 80 در پكيج ايران رادياتور خواهيد بود .براي بررسي بيشتر برد و پي بردن به قسمت معيوب آن كافيست مقاله تعمير برد پكيج را مطالعه نماييد . در اين موارد شما وقتي پكيج را روشن ميكند صداي فن را نمي شنويد و بعد از مدتي شايد 15 ثانيه اين ارور را در پكيج ميبينيد .در برخي موارد شايد شما اين ارور را در بعضي از روزها مشاهده كنيد سپس براي چند روز اين ارور ديگر ظاهر نشود و مجدد بعد از چند روز باز اين ارور بر روي صفحه نمايشگر شما نمتيش داده شود ، در اين حالت به قطعيت ميتوان گفت برد شما نيم سوز است و به زودي شاهد خرابي برد به صورت كامل خواهيد بود.

2-خرابي پرشر هواي پكيج ايران رادياتور:

در برخي موارد بروز اين ارور در پكيج به علت خرابي پرشر هواست چرا كه پرشر هوا به عنوان سنسور فن عمل ميكند و بايد سالم بودن و نبودن فن را به برد پكيج گزارش دهد ، در نتيجه خرابي پرشر هوا ميتواند باعث بروز اين مشكل شود .

3-بررسي سيم هاي رابط:

در برخي موارد خرابي سيم هاي رابط و بروز قطعي در آن ها باعث بروز ارور 40 60 80 در پكيج ايران رادياتور خواهد شد.

4-چك كردن مسير دودكش:

در برخي موارد گرفتگي مسير دودكش پكيج باعث بروز اين مشكل ميشود ، كارشناسان تهران سرويس به همه ي دارندگان پكيج هاي ديواري توصيه مينمايند ، حتما هر ماه از باز بودن مسير دودكش پكيج خود اطمينان حاصل نمايند ، چرا كه بسياري از موارد مسمويت هاي ناشي از گاز مونوكسيد كربن در منازل به دليل بسته بودن مسير دودكش پكيج هاي منازل صورت ميگيرد.

5-گير كردن جسم خارجي به فن پكيج:

در بسياري از موارد به دليل لانه ساختن پرندگان در دودكش پكيج اجسام خارجي ئارد پكيج شده و در عملكرد فن اختلال ايجاد مينمايد براي جلوگيري از بروز اين مشكل سرويس سالانه پكيج خود را جدي بگيريد.

6-گرفتگي شلنگهاي رابط بين ونتوري و پرشر :

گاهي ممكن است بر اثر گرفتگي شلگنهاي رابط بين فن و پرشر فن در اثر گرد و خاك يا بخار اب ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور بروز كند كه بايد با فوت كردن داخل شلنگها مسئله را حل كرد البته احتمال اين مورد هم فوق العاده كم هست.

7-گرفتگي سوراخهاي ونتوري :

گاهي در اثر خاك گرفتن سوراخهاي ونتوري بسته ميشود و باعث بروز ارور 40 60 80 ايران رادياتور ميشود . يك مورد خاص ميباشد كه به ندرت رخ ميدهد .

8-معيوب شدن خود فن :

تا اينجا در بررسي ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور ديديم با اينكه اين ارور مربوط به معيوب بودن فن پكيج است ، مشكلات بسياري باعث بروز اين ارور در پكيج ميشوند ،كه بايد تمامي اين موارد را مورد بررسي قرار داد.در صورت معيوب بون فن پكيج ميتوانيد از صفحه خريد قطعات پكيج اقدام به خريد فن پكيج مورد نظر نماييد.

9-آب شدن ونتوري :

گاهي در اثر حرارت بسيار بالا ونتوري اب ميشود و باعث بروز اين ارور ميشود ، البته اين مورد در ونتوري هاي فلزي به ندرت اتفاق مي افتد.

به طور كلي ارور 40 60 80 مربوط به :

خرابي برد الكترونيك پكيج
قطعي جريان الكتريسيته فن
سوختگي سيم پيچ فن
خرابي پرشر سوئيچ هوا يا سنسور فن
بسته شدن يا ذوب شدن ونتوري فن است.

9 علت بروز ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور

حالت هاي مختلف ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور:

حالت اول :فن روشن مي شود :

1- ابتدا ونتوري فن و شيلنگ متصل به آن از لحاظ تميز بودن ،عدم گرفتگي و وصل بودن شيلنگ مورد بررسي قرار مي گيرد در برخي موارد شيلنگ از جاي خود خارج شده و يا مسير شيلنگ و يا ونتوري مسدود شده اند كه ضمن بررسي بايد رفع شود.

2- اگر ونتوري و شيلنگ سالم باشند ايراد از پرشر سوييچ هوا مي باشد اين قطعه توسط شيلنگ سيليكوني به فن و توسط دو عدد فيش معمولا سياه رنگ با برد الكترونيك دستگاه در ارتباط مي باشد . ابتدا شيلنگ سيليكوني را از وسط نصف كرده و بصورت ضربدري از خروجي بالاي فن به خروجي پايين پرشر هوا و از خروجي پايين فن به خروجي بالاي پرشر وصل كنيد البته نا گفته نماند در بعضي مدل ها اين اتصال شيلنگ ها بين ونتوري فن و پرشر هوا بايد بصورت موازي انجام گيرد .

بعد از انجام عمل دوشيلنگه كردن پرشر سوئيچ هوا دستگاه را ريستارت مي كنيم در نهايت اگر باز هم مشكل حل نشد پرشر سوييچ هوا خراب بوده و بايد توسط سرويسكار مجاز تعويض گردد .

نكته : در مدل هاي L36FF&L28FF بعلت تفاوت در نوع فن امكان دوشيلنگه كردن وجود ندارد.

حالت دوم : فن روشن نمي شود:

1-اگر فن دستگاه روشن نمي شود و نمي چرخد ابتدا بايد فن دستگاه از نظر گيرپاژ بودن،به سختي چرخيدن ويا گرفتگي در پره هاي آن و عدم وجود مانع بين پروانه هاي آن جهت چرخش بصورت كاملا روان اطمينان حاصل كرد تا باعث بروز خطاي چهل شصت هشتاد نشود ،اگر باوجود روان بودن فن پكيج و اينكه برق از طرف برد الكترونيك جهت روشن شدن فن به آن مي رسد پس فن پكيج سوخته است و باعث خطاي 40 60 80 پكيج ايران رادياتور شده است و در اين مورد و نيز در صورتي كه فن روان نباشد و نتوان ان را با روانكاري اصلاح كرد بايد فن تعويض شود.

فن روشن است ولي پرشر سوئيچ هوا در وضعيت قطع مي‌باشد:

در واقع برد كنترل برق فن را وصل كرده و به خيال خودش الان بايد فن روشن باشد، در صورتي كه ممكنه پروانه فن گير باشد و يا شيپوري فن خراب شده و يا شيلنگ پرشر آشغال گرفته و هر چيز ديگري باعث عمل نكردن فن ميشود.

اقدامات لازم هنگام برخورد با ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور:

1-دستگاه را از برق بكشيد.
2-دودكش دستگاه را بررسي كنيد.
3-تمامي سيم هاي مربوط به فن را بررسي و در صورت معيوب بودن تعويض نماييد.
4-فن دستگاه را بررسي كنيد تا جسم خارجي داخلش نباشد.
5-يك سيم رابط برق مستقيم به فيش برق ورودي فن بدهيد تا مطمئن شويد فن سالم است.
6-فيش برق فن متصل به برد الكترونيك را چك كنيد كه درست متصل شده باشد.
7- فيش هاي پرشر سوئيچ هوا را از آن جدا كنيد و ببينيد فن شروع به كار مي‌كند يا خير، اگر فن كار كرد سراغ پرشر سوئيچ هوا برويد و آن را با قطعه نو جايگزين كنيد وگرنه احتمالا برد الكترونيك معيوب است.
8-براي تست برد پكيج كافيست به ارامي به رله هاي برد ضربه بزنيد در صورت عملكرد برد ايراد به طور قطع از همان رله است.

ارور 40 60 80 معمولا در چه زمان هايي رخ مي دهد؟

اين ارور بيشتر در زمان تغيير فصل از سرما به گرما و انقباض و انباسط پرده ديافراگمي سنسور بوجود مي آيد.

بهترين روش براي رفع مشكل ارور 40 60 80 ايران رادياتور از سايت پكيج كار:

اگربعد از مطاله اين مقاله هم چنامن قادر به رفع ارور 40 60 80 پكيج ايران رادياتور خود نيستيد كافيست تا با نزديكترين شعبه به محل مورد نظر خود تماس حاصل نماييد تا سرويسكاران پكيج تهران سرويس اقدام به رفع مشكلات پكيج شما نمايند .در نظر داشته باشيد سرويس سالانه پكيج ديواري از بروز اين مشكلات جلوگيري ميكند .

تعمير پكيج ايران رادياتور:

براي تعمير پكيج ايران رادياتور در تهران كافيست با يكي از شعبات تهران سرويس تماس حاصل نماييد ، تا در كمتر از يك ساعت متخصص پكيج به محل شما اعزام و اقدام به تعمير پكيج شما نمايند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.