جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شير برقي پكيج

تعمير لوازم خانگي

۹ بازديد

 

 

در ادامه روند توضيح و معرفي قطعات مختلف پكيج ميخواهيم درباره شير برقي پكيج و نحوه عملكرد آن صحبت كنيم با ما همراه باشيد.
ارائه دهنده سريع خدمات تعمير پكيج در تهران با بيش از 10 سابقه.
سرويس مطمئن با تهران سرويس.

 

شير برقي پكيج چيست؟

شير سه طرفه يا سه راهه (Three Way Diverter Valve) يا شير برقي پكيج و يا شير موتوري قطعه اي است در پكيج ديواري كه براي باز و بسته كردن مسير جريان آب مصرفي يا رادياتور (شوفاژ) مورد استفاده قرار مي گيرد. اين قطعه فقط در پكيج دو مبدله كاربرد دارد.شير سه راهه همانطور كه از نامش مشخص است داراي سه مجرا است.(دو خروجي و يك ورودي) ورودي اصلي اين شير به مكش پمپ سيركولاتور وصل مي شود. خروجي ها يكي براي آب گرم مصرفي (مبدل ثانويه) و ديگري براي رادياتورهاي شوفاژ (مدار سيستم گرمايشي) مي باشد.
مدل هاي مختلف پكيج، شير برقي هاي مختلفي دارند اما در نهايت همگي كاركرد و عملكرد يكساني دارند.

توجه داشته باشيد :
پكيج تك مبدل فاقد شير برقي هستند.

خدمات تهران سرويس :

-تعمير پكيج
-سرويس پكيج
-تامين قطعات پكيج
-تعويض شير برقي پكيج با ضمانت

شير برقي گاز پكيج چگونه كار مي كند؟

شير برقي پكيج شامل دو شير قطع و وصل ميشود، كه وظيفه قطع و وصل كردن جريان گاز را به عهده دارند. زماني كه دستگاه كار نمي كند و يا با مشكل رو به رو مي شود ممكن است به خاطر انسداد و خرابي شير ها باشد. لازم به ذكر است كه براي كار كردن پكيج بايد هر دو شير باز باشند و در غير اين صورت پكيج شروع به فعاليت نخواهد كرد.

در اين شير ها فنري وجود دارد كه هنگام باز و بسته شدن مانند اهرم عمل مي كند و باعث حركت آن ها مي شود و همچنين زماني كه فشار گاز خروجي از مقدار استاندارد بيشتر باشد شير تنظيم فشار باز شده وفشار گازرا تا حالت استاندارد كاهش مي دهد تا به مقدار معين شده برسد. اين قطعه بسيار مهم مي باشد و براي تعمير آن بهتر است با تعميركاران تهران سرويس تماس حاصل نماييد.

نحوه تنظيم شير برقي گاز پكيج در حداكثر توان:

ابتدا بايد محفظه ي شير گاز را برداريد و پيچ هاي بالايي در قسمت چپ را باز كنيد و با دستگاه فشارسنج، فشار گاز را اندازه بگيريد. در قدم بعدي پكيج را در حداكثر قدرت قرار دهيد و شير آب گرم را تا آخر باز بگذاريد. حالا بايد فشار را بسنجيد و و اگر مقدار گاز مقدار مصرفي با گاز موجود در پكيج مطابقت نداشت با مهره اي چند ضلعي كه در دستگاه قرار دارد تنظيمات را در حالت استاندارد قرار دهيد. اگر اين مشكل به دليل تنظيمات نادرست نيست اشكال از خرابي اين قطعه يا قطعات ديگر مي باشد. بهتر است در چنين شرايطي حتماً از يك متخصص كمك بخواهيد.

نحوه تست كردن شير برقي گاز پكيج:

قبل از انكه شما شير برقي پكيج را تعويض كنيد بايد از معيوب بودن آن مطمئن شويد براي اين كار

شلنگ گاز پكيچ ديواري را از قسمتي كه به لوله گاز خانه متصل شده باز مي كنيم و در زمان جرقه زني پكيچ ديواري اگر با فوت كردن درون شلنگ گاز مسير فوت باز باشد شير برقي گاز سالم و گرنه معيوب است البته بايستي با اهم متر برق ورودي به شير برقي گاز را در زمان جرقه زني بررسي كرد

در صورت معيوب بودن شير برقي گاز پكيج

پكيچ ديواري تا مرحله جرقه زني پيش مي رود اما شعله ي تشكيل نمي گردد

محل نصب شير برقي گاز پكيج

زير محفظه احتراق و قبل از منيفولد گاز قرار دارد و شلنگ گاز پكيچ ديواري به آن وصل شده است.
آموزش هاي ما را در صفحه اينستاگرام تهران سرويس دنبال كنيد تا با قطعات پكيج بيشتر آشنا شويد.

شير برقي پكيج

بررسي شير سه طرفه در وضعيت زمستانه پكيج

براي بررسي وضعيت زمستاني پكيج و بررسي شير سه طرفه بايد پكيج را در حالت گرمايش يا وضعيت زمستاني قرار دهيد. دماي لوله برگشت پكيج را كه پيش از ورود به دستگاه و بعد از پمپ قرار گرفته است، چك كنيد. در صورتي كه اين لوله در قسمت پس از پمپ دماي بالاتري داشت احتمال نشتي در سوپاپ سه راهه پمپ زياد است و بايد آن را تعويض كرد.

در صورتي كه اورينگ شير سه راهه در وضعيت زمستانه قادر به آب بندي مسير نباشد، هنگامي كه شير آب گرم را باز مي­كنيم تمامي آب گرم در مبدل اوليه به مبدل ثانويه نرفته و مقداري از آن وارد رادياتورها مي­شود و در نهايت موجب مي­شود كه آب گرم مصرفي به اندازه كافي گرم نباشد و راندمان پكيج نيز كاهش مي­يابد.

همچنين در صورتي كه به طور مداوم با افت فشار در پكيج ديواري خود مواجه هستيد افت فشار در پكيج ديواري ديجيتال با كد خطاي مربوط به افت فشار ظاهر مي­شود و در پكيج ديواري قديمي با عدد مربوط به صفحه فشارسنج خود را نشان مي­دهد.به احتمال زياد مشكل در شير سه راهه پكيج ديواري وجود دارد و بايد نسبت به تعمير شير سه راهه پكيج ديواري يا تعويض شير سه راهه پكيج ديواري توسط تعميركاران ماهر اقدام نماييد.

تعويض شير سه طرفه پكيج ديواري:

يكي از نشانه ها براي نياز به تعويض شير سه راهه پكيج ديواري، افت فشار مي­باشد كه مرتبا با علائم هشدار خطاي مربوط به افت فشار آب مواجه خواهيد بود. در اين شرايط تعمير يا تعويض شير سه راهه پكيج ديواري ضروري خواهد بود.

مراحل تعويض شير برقي پكيج :

اول پكيج را خاموش مي كنيم
دوم ورودي آب ساختمان را مي بنديم.
سوم هر سه اتصال شير سه راهه را كه توسط لوله ­ها به شير سه راهه پكيج متصل شده­ اند را با باز كردن بست­ها، جدا كنيد .
شير سه راهه جديد را به اتصالات سه گانه به صورت محكم و توسط بست متصل كنيد. مراقب باشيد نشتي نداشته باشد.

شير سه طرفه را ميتوانيد در مسير رفت و يا برگشت نصب كنيد و هيچ تفاوتي ندارد. تنها تفاوتي كه مي­تواند ايجاد كند مربوط به عمر سوپاپ­ها است. در صورت نصب در مسير رفت چون هميشه آب گرم وجود دارد امكان آسيب به قطعات شير سه راهه بيشتر است. نصب يا تعويض شير سه راهه پكيج ديواري به دليل فضاي كم در مسير برگشت، بيشتر در مسير رفت انجام ميشود.

يكي از مواردي كه در تعويض شير سه طرفه پكيج ديواري بايد به آن دقت شود، انتخاب و تهيه يك شير سه طرفه مناسب مدل پكيج شماست. بهتر است از انواع ضدزنگ و مقاوم در برابر رطوبت و ضربه تهيه گردد زيرا اين قطعه از طرفي با برق و از طرفي با آب در ارتباط است بايد كيفيت مناسبي داشته باشد.

توجه : اگر فشار آب پكيج بطور مرتب افت مي كند و پكيج علامت هشدار خطاي پايين آمدن فشار آب مي دهد، به احتمال زياد نياز به تعمير يا تعويض شير سه راهه پكيج وجود خواهد داشت.

هزينه تعويض شير برقي پكيج:

هزينه تعويض شير برقي پكيج براي برند هاي مختلف متفاوت است.و با توجه به نوسانات بازار براي خريد و تعويض شير برقي پكيج خود با متخصصان تهران سرويس تماس حاصل نماييد.

تعمير يا تعويض پكيج:

بسياري از مشتريان عزيز در تماس با كارشناسان ما از آنها ميخواهند ميزان هزينه ي تعمير پكيجشان را بررسي و در صورت نداشتن صرفه اقتصادي يك پكيج جديد خريداري نمايند .

تهران سرويس اين نويد را به مشتريان عزيز ميدهد كه پكيج آنها را با كمترين نرخ در تهران تعمير و سرويس نمايند و اين اطمينان را به مشتريان خواهد داد كه در صورت نداشتن صرفه اقتصادي تعمير پكيج با مشاوره لازم مصرف كنندگان عزيز اقدام به تهيه يك پكيج مناسب نمايند.

چرا تعميركار پكيح خود را بايد از تهران سرويس سفارش دهيد:

۱ – داراي تكنسين هاي با سابقه كاري حداقل ۷ سال و مختص تعمير پكيج
۲ – تكنسين هاي دوره ديده و آشنا به زبان
۳ – سعي در تعمير قطعات و اجتناب از تعويض آن
۴ – حداقل زمان براي حاضر شدن در منزل و شركت شما منطبق بر وقت تعيين شده شما
۵ – تعمير با نرخ مصوب اتحاديه و نهادهاي نظارتي
۶ – ضمانت نامه و گارانتي قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه يك و قطعات فابريكي و اورجينال
۸ – سرويس دهي به طور شبانه روزي، حتي در تعطيلات رسمي و جمعه ها
9-داراي نماد اطمينان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترين رضايت مردمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.