جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
۱۳ بازديد

 

 

در سال هاي اخير با توجه به پيشرفت تكنولوژي و توجه بيشتر به زيبايي محيط كار و منزل استفاده از كولر گازي در فصل زمستان به جاي بخاري و شوفاژ رواج بيشتري يافته است.
اما گرم نكردن كولر گازي در فصل سرما يكي از مشكلاتي است كه مصرف كنندگان در زمستان با آن مواجه خواهند شد .در اين مقاله ما قصد داريم به بررسي علت گرم نكردن كولر گازي در فصل زمستان بپردازيم با تهران سرويس همراه شويد.

 

اطمينان از دارا بودن سيستم گرمايش كولر گازي:

-سوال از تكنيسين و يا فروشگاه خريداري شده
-با بررسي MODE ريموت و پيدا كردن حالت گرمايشي كه با شكلك خورشيد يا نوشته HEAT مشخص مي گردد.
-مطالعه دفترچه راهنما كولر گازي
-سرچ مدل كولر گازي در اينترنت و مطالعه قابليت هاي آن
- چك كردن برچسب فني دستگاه
- مشاهده شير چهار طرفه

علت گرم نكردن كولر گازي در زمستان

كلمه cooling , heating در برچسب فني دستگاه بيانگر داشتن قابليت سرمايش و گرمايش در كولر گازي است.

نحوه تنظيم گرمايش اسپيلت به كمك ريموت كنترل:

براي استفاده از سيستم گرمايش كولر گازي، ابتدا بايد تنظيمات دستگاه را از حالت سرما به گرما تغيير دهيد. با زدن دكمه MODE يا منو (MENU) اين امكان را خواهيد داشت تا حالت هاي مختلف كولر گازي را مشاهده و انتخاب كنيد. اين حالت ها عموما شامل فن (FAN)، سرما (COOL)، گرما (HEAT)، خودكار (AUTO) و خشك (DRY) مي باشند كه به صورت نمادين به ترتيب با اشكال پنكه، دانه برف، خورشيد، چند فلش مدور و قطره آب بر روي نمايشگر ريموت كنترل ظاهر مي شوند.

علت گرم نكردن كولر گازي چيست؟

قطعات تاثير گذار در گرم نكردن كولر گازي:

شير برقي كولرگازي
برد الكتريكي فرمان
فن بلوور داخلي پنل
فن كندانسور
مجموعه موتور كولر گازي
اواپراتور
كندانسور
لوله مويي
كنتاكتور كولر گازي
خازن اسپيلت

علت گرم نكردن كولر گازي در فصل زمستان

-كم بودن ظرفيت كولر گازي در مقايسه با مقياس محيط آن:

در هنگام خريد كولر گازي حتما مقاله راهنماي خريد كولر گازي را مطالعه كنيد و كولر گازي را مطابق با متراژ منزل خود تهيه كنيد .چرا كه كوچك بودن كولر گازي نسبت به متراژ منزل باعث ميشود كولر گازي به خوبي محيط را گرم نكند.

-كثيف بودن فيلترهاي كولر گازي:

علت گرم نكردن كولر گازي در زمستان مي تواند به دليل كثيفي , گرفتگي در فيلترهاي هواي تعبيه شده در ساختار دستگاه باشد.ياد آور ميشويم فيلتر هاي هواي كولر گازي نقش به سزايي در عملكرد درست كولر گازي ايفا ميكنند و عدم توجه به سرويس سالانه و تميزي دستگاه عملكرد كولر گازي را با مشكل مواجه خواهد كرد.
همچنين، عدم تعويض فيلترها مي‌تواند به تدريج منجر به خرابي و معيوب شدن قطعات كولر گازي شود. بنابراين توصيه مي كنيم براي جلوگيري از بروز اين مشكل در كثيف بودن اقدام به شستشو كولر گازي نماييد.و براي سرويس سالانه كولر گازي خود با متخصصان تهران سرويس تماس حاصل نماييد.

-خرابي ترموستان كولر گازي:

ترموستات وظيفه تنظيم دما را طبق ريموت كنترل دارد و چنانچه هوا متناسب با تنظيمات نيست مي‌تواند نشانه خرابي ترموستات باشد. و همانگونه كه مي‌دانيد تعمير يا تعويض ترموستات به دست تعميركار امكان پذير است.

-خرابي سنسور دمايي كولر گازي:

يكي ديگر از دلايل رايج گرم نكردن كولر گازي در زمستان معيوب شدن سنسور دمايي يا ترميستور دستگاه مي باشد. در پرتو تعبيه اين قطعه در ساختار كولر گازي، قابليت تشخيص دما به راحتي امكان پذير مي گردد. با تغيير دما، مقاومت سنسور دمايي نيز تغيير پيدا مي كند. تغييرات ايجاد شده به برد دستگاه ارسال شده و فرمان مناسب متناسب با دماي هوا صادر مي شود.

در صورت خرابي سنسور دمايي اين چرخه معيوب شده و هواي سرد در فصل زمستان توليد مي گردد. با تعمير يا تعويض اين قطعه مشكلات ناشي از آن نيز برطرف مي گردد.

-كمبود گاز مبرد:

همانگونه كه پيش از اين اشاره كرديم گاز مبرد بر روي گرمايش و سرمايش كولرهاي گازي تاثير مستقيم دارد. و با شارژ مجدد اين مشكل رفع مي‌شود و بهترين كار اين است كه به صورت دوره‌اي سيستم را سرويس كنيم.

مقدار شارژ زيادتر از استاندارد كمپرسور:

بهترين بازه براي راندمان مناسب در سيستم گرمايشي اسپيلت فشاري مابين 300 الي 320 psi است. چنانچه زياد تر باشد پس به خوبي كولر گازي باد گرم نمي زند .

-معيوب شدن شير برقي چهار طرفه:

خرابي و مستهلك شدن اين قطعه را مي‌توان از ديگر دلايلي كه باعث گرم نكردن كولر در زمستان مي شود عنوان نمود. شير برقي غالبا در كولرهاي گازي داراي قابليت سرمايش و گرمايش تعبيه مي شود. اين قطعه وظيفه تغيير مسير گاز براي توزيع هواي سرد يا گرم در پنل دستگاه را به عهده دارد. در صورت خرابي شير برقي، به جاي باد گرم، باد سرد توليد مي شود. تعمير يا تعويض اين قطعه بهترين راهكار براي رفع مشكلات ايجاد شده مي باشد.

-خراب شدن برد الكتريكي:

برد كولر گازي به منزله مغز اين سيستم عمل مي‌كند و تشخيص عيب يابي برد كولر گازي كاري دشوار است كه به مهارت و دانش نياز دارد. چنانچه برد سيستم دچار مشكل شده باشد نه تنها عمل گرمايش آن با مشكل مواجه مي‌شود بلكه ساير عملكردهاي سيستم نيز با اختلال مواجه مي‌شود.در هنگام بروز اين مشكل برد دستگاه بايد تعمير شود .تعمير برد كولر گازي توسط متخصصان تهران سرويس با كمترين هزينه صورت ميگيرد.

-خرابي فن داخلي كولر گازي از ديگر علت هاي گرم نكردن كولر گازي:

از ديگر علل گرم نكردن كولر گازي در زمستان مي‌توان به كاركرد نامطلوب فن داخلي موجود در كولر گازي، اشاره نمود. معيوب شدن فن دستگاه مانع از توليد هواي گرم مي شود. همچنين، خرابي فن بر روي قدرت پرتاب و عملكرد و كيفيت باد كولر گازي تاثيرگذار است. در صورت اطمينان حاصل كردن از عدم كاركرد فن كولر گازي، بهترين و مقرون به صرفه ترين راهكار، تعويض فن معيوب مي باشد.

-خرابي كمپرسور كولر گازي:

در برخي مواقع خرابي كمپرسور كولر گازي باعث عدم كار كرد آن در فصل زمستان خواهد شد.در مقاله علت خرابي كمپرسور كولر گازي به نشانه هاي خرابي كمپرسور اشاره كرديم.در صورت بروز مشكل در كمپرسور كولر گازي خود كافيست با تهران سرويس تماس حاصل نماييد.

اخلال در پنل داخلي كولر گازي :

به عبارتي در اين مواقع پنل خارجي به روند كار كردن خود ادامه مي‌دهد، اما پنل داخلي كولر گازي كار نمي‌كند. اين اتفاق نشان دهنده‌ي اين است كه ارتباط بين پنل داخلي و خارجي قطع شده است. در اين حالت كه گرمايش صورت نمي‌گيرد شما با يك ارور و يا كد خطا در صفحه مواجه مي‌شويد. منشا اوليه به وجود آمدن اين مشكل احتمالا از قسمت بُرد كنترل كولر گازي است.

پاسخ به برخي سوالات رايج مشتريان؟

مصرف برق كولر گازي در حالت گرمايش چگونه است؟

به طور كلي به اختلاف دماي هواي محيط و دمايي كه براي دستگاه تنظيم شده بستگي دارد. درواقع هرچه اختلاف اين دو دما بيشتر باشد، مدت زمان بيشتري كمپرسور دستگاه در حال كار بوده تا بتواند دماي داخل منزل را به مقدار تنظيم شده دلخواه برساند.

مصرف برق كولر گازي در حالت سرمايش بيشتر است يا گرمايش؟

متاسفانه در صورتيكه از سيستم گرمايش به روش هيت پمپ (كمپرسور) استفاده مينماييد بايد بدانيد كه مصرف برق كولرگازي در اين حالت از سيستم سرمايش بيشتر است ولي در صورتيكه از سيستم گرمايش آب گرم در كولرهاي گازي داكت استفاده مينماييد با خيال راحت از گرمايش لذت ببريد و نگران قبض برق كولرگازي نباشيد.

در نتيجه : با توجه به مطالب گفته شده و افزايش تعرفه هاي شركت برق در سالهاي اخير و همچنين تفاوت تعرفه مصرف برق در تابستان (پايين) و در زمستان (بالا) در شهرهاي مختلف ايران، استفاده از سيستم گرمايشي اسپيلتها بخصوص در دستگاههاي قديمي مقرون بصرفه نميباشد.در دستگاههاي جديد اينورتر تا حد زيادي مصرف برق كاهش يافته است (حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد) و با اطمينان بيشتري نسبت به دستگاههاي قديمي ميتوان از سيستم گرمايشي اسپيلتها استفاده نمود.

چرا پس از اينكه كولر گازي مدتي كار كردن به جاي باد خنك باد گرم پرتاب مي‌كند؟

براي رفع اين مشكل ابتدا بايد سيستم را سرويس كنيم چنانچه اين مشكل رفع نگردد بايد خازن نيز بررسي شود.

كولر گازي اصلا باد ندارد؟

در اين حالت امكان خراب شدن دمنده وجود دارد.

باد كولر گازي در حالت گرمايش ضعيف است؟

اگر اين مشكل با زياد كردن قدرت فن به وسيله ريموت برطرف نميشود، احتمال وجود مشكل در شير برقي و يا برد فرمان كولر گازي وجود دارد.

چرا تعميركار كولر گازي خود را بايد از تهران سرويس سفارش دهيد:

۱ – داراي تكنسين هاي با سابقه كاري حداقل ۷ سال و مختص تعمير كولر گازي
۲ – تكنسين هاي دوره ديده و آشنا به زبان
۳ – سعي در تعمير قطعات و اجتناب از تعويض آن
۴ – حداقل زمان براي حاضر شدن در منزل و شركت شما منطبق بر وقت تعيين شده شما
۵ – تعمير با نرخ مصوب اتحاديه و نهادهاي نظارتي
۶ – ضمانت نامه و گارانتي قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه يك و قطعات فابريكي و اورجينال
۸ – سرويس دهي به طور شبانه روزي، حتي در تعطيلات رسمي و جمعه ها
9-داراي نماد اطمينان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترين رضايت مردمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.