جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

علت صداي زياد پكيج چيست؟

تعمير لوازم خانگي

۱۰ بازديد

امروزه استفاده از انواع پكيج ها به دليل داشتن سادگي نصب، تعمير و نگهداري بسيار كم هزينه است و به عنوان يكي از ويژگي هاي مثبت يك ساختمان در نظر گرفته مي شود. استفاده از اين وسيله بسيار راحت تر از داشتن يك موتورخانه با سوخت فسيلي و مشكلات ناشي از آن است و به دليل ارزان و پرمصرف تر بودن، جايگزين مناسبي به حساب مي آيد. بروز مشكلات مختلف همانند ايجاد صداهاي بسيار ناهنجار و يا خاموش شدن هاي پياپي مي تواند باعث ناراحتي و ايجاد مشكلات زيادي در رابطه با افزايش گرماي موجود در محيط شود.
پكيج نيز مانند ساير وسايل مصرفي بعد از چند وقت استفاده نياز به سرويس و سركشي ماهانه دارد كه با اين كار ميتوان از بروز ايجاد سر و صدا در اين دستگاه جلوگيري كنيم .
در اين مقاله قصد داريم به علت صداي زياد پكيج بپردازيم و راه هاي حل اين مشكل را با هم بررسي كنيم.با تهران سرويس همراه باشيد.

 

 

علت صداي زياد در پكيج چيست؟

صداهاي ايجاد شده در پكيج باهم متفاوت است كه با هم به بررسي آنها ميپردازيم.

صداي تق تق در پكيج :

  • پايين بودن فشار ورودي آب
  • خرابي فلوسوئيچ فشار
  • سردي آب ورودي
  • خرابي پمپ اصلي
  • رسوب گرفتن مبدل ها
  • خرابي شير اطمينان

صداي جيرينگ جيرينگ در پكيج:

با بروز مشكل در وجود بخار در لوله ها پكيج صدايي همچون جيرينگ جيرينگ و يا بنگ بنگ از خود توليد مي كند. بيشتر اين صداها از رادياتور به گوش مي رسد، اين صدا نشان دهنده زياد بودن گرماي داخل لوله هاي رادياتور بوده كه سبب مي شود آب فرستاده شده به سمت رادياتورها بخار شود.

در هنگام شنيدن اين صدا در پكيج، يك سمت رادياتور را شيب دار كرده تا به طور موقت صدا كم تر شود و سپس با يك متخصص تماس گرفته تا مشكل پكيج شما را حل كنند.

صداي سوت در پكيج :

در صورتي كه صداي صوت در پكيج به گوش رسيد، به احتمال زياد دريچه هواي موجود در رادياتورها دچار ايراد شده است. پيش از چك كردن رادياتورها، شير ترموستات را ببنديد و سپس دريچه را تعويض نماييد. لازم به ذكر است كه آب خارج شده از رادياتور بسيار داغ بوده و بايد از دستكش استفاده كنيد.

  • وجود رسوب در مبدل ثانويه
  • لرزش يا خرابي فن
  • وجود هوا در سيستم

بررسي علت هاي ايجاد صدا در پكيج:

نامناسب بودن محل نصب پكيج:

گاهي امكان دارد در هنگام نصب پكيج به محل نصب آن توجه زيادي نشود و پكيج يك ديوار كج و يا سطح ناصاف نصب شود.در اين حالت فشار زيادي به قاب پكيج ديواري وارد شده و باعث خم شدن بدنه دستگاه ميشود. اين كار باعث صدا دادن پكيج هنگام روشن شدن ميشود بنابراين بهتر است حتماً از تراز بودن پكيج خود و نصب صحيح آن مطمئن شويد.

لوله كشي نامناسب و غير استاندارد علت صدا دادن پكيج:

نداشتن تجربه و ندانستن راه هاي نصب صحيح لوله كشي و يا كاهش و افزايش بي دليل آن مي تواند باعث علت صدا دادن پكيج شود، زماني كه مسير لوله كشي ها صحيح نبوده و يا قطر لوله هاي موجود كم باشد، مي تواند مشكلات زيادي را رفع كند. نبود لوله هايي با قطر مناسب و همچنين باريك و يا كمبود فشار آب نيز مي تواند از دلايل وجود صداي بسيار زياد باشد. اين لوله ها به دليل نداشتن انقباض و انبساط در صورت استفاده صحيح مي توانند باعث كاهش صداي حركت آب و پكيج شوند.

معيوب بودن سوپاپ ها:

زماني كه پكيج چندين سال كار مي كند اين احتمال وجود دارد كه قطعات آن كم كم فرسوده شوند. سوپاپ هاي پكيج از جمله قطعاتي هستند كه در اثر گذشت زمان فرسوده و معيوب مي شوند. خراب بودن سوپاپ ها مي تواند باعث توليد شدن صداهاي غير عادي در پكيج شود و در اين صورت لازم است كه پكيج توسط يك تعميركار متخصص عيب يابي و تعمير شود.

رسوب گرفتن مبدل اصلي پكيج:

مبدل قسمتي از پكيج است كه داراي لوله هاي مارپيچي است و آب داخل اين لوله ها گرم مي شوند. به دليل اين كه دائماً آب از مبدل اصلي عبور مي كند به مرور زمان ممكن است رسوباتي در داخل آن جمع شوند.

براي حل اين مشكل لازم است كه داخل مبدل توسط power flow كه يك ابزار تخصصي است تميز و رسوب زدايي شود. اين دستگاه را تعميركاران پكيج دارند و لازم است كه براي انجام اين كار از چنين افراد ماهري كمك بگيريد.

علت صداي پمپ پكيج :

از اصلي ترين قطعات پكيج ديواري پمپ آب است كه پمپ سيركولاتور نيز گفته مي شود. پمپ آب وظيفه گردش آب در مدار را برعهده دارد. اگر بخشي از پمپ دچار ايراد شده باشد، يا هوا و يا شئ كوچكي به واسطه آب بدان راه يافته و در داخل آن گير كرده باشد، مي تواند علت صداي پمپ پكيج ايران رادياتور يا بوتان شما باشد. معمولا عيب يابي علت صدا دادن پكيج در اكثر موارد به صداي زياد پمپ پكيج مربوط است. ممكن است ضربه گيرهاي پمپ نيز از جاي خود تكان خورده باشند كه صداي پمپ پكيج را تشديد كرده اند.

علت صداي زياد پكيج چيست؟

خرابي فن پكيج:

گاهي اوقات صداي فن ممكن است بسيار آزار دهنده باشد، زيرا فن وظيفهي مكش هواي گرم و دودها را به سمت دودكش دارد و ممكن است به دليل سنگيني و وجود ناخالصي در اثر دوده گذاري ها كثيف شده باشد كه بايد فن و پروانه را كاملا تميز كنيد و چك كنيد كه فن محكم در جاي خودش قرار گرفته باشد و بهتر است عايق صوتي فن هم مورد بررسي قرارگيرد.در اين حالت بررسي وضعيت پرشر سوئيچ هوا براي رفع ايرادات فن مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

كم فشار بودن آب ورودي پكيج:

در برخي مواقع كم بودن فشار آب و بالا بودن شعله در پكيج مي‌تواند علت صدا دادن پكيج باشد، مخصوصا براي آب گرم مصرفي اين مشكل شايع تر است.

هوا گرفتگي مدار پكيج :

به مرور زمان هواي محيط مي تواند در سيستم مدار گرمايشي پكيج وارد شده و مشكلات بسياري را به وجود آورد. عدم هواگيري پكيج و رادياتورها مي تواند علت صدا دادن پكيج شما باشد، كه به راحتي و توسط آچار هواگيري و شير هواگيري در زير پكيج قابل رفع است.

پايين بودن دماي آب ورودي:

در زمستان كه هوا سرد است به طور ناگهاني آب سرد وارد منبع پكيج مي شود و به دليل اين كه منبع آب پكيج گرم است انقباض و انبساط هاي موضعي به وجود مي آيند و موجب توليد صداهاي غير عادي مي شوند.

خراب شدن شير اطمينان پكيج :

هواي اضافي موجود در رادياتورا به وسيله شير اطمينان از دستگاه خارج كنيد و در صورتي كه اين هواي اضافي به درستي خارج نشود مي تواند باعث توليد صداهاي ناهنجار شود. بنابراين بايد شير اطمينان پكيج بررسي شود.

تعمير پكيج در تهران:

تهران سرويس تمامي تعميرات پكيج شما را با كمترين هزينه و ضمانت 6 ماهه انجام خواهد داد كافيست با كارشناسان ما در يكي از شعب تهران سرويس تماس حاصل نماييد.

چرا تعميركار پكيح خود را بايد از تهران سرويس سفارش دهيد:

۱ – داراي تكنسين هاي با سابقه كاري حداقل ۷ سال و مختص تعمير پكيج
۲ – تكنسين هاي دوره ديده و آشنا به زبان
۳ – سعي در تعمير قطعات و اجتناب از تعويض آن
۴ – حداقل زمان براي حاضر شدن در منزل و شركت شما منطبق بر وقت تعيين شده شما
۵ – تعمير با نرخ مصوب اتحاديه و نهادهاي نظارتي
۶ – ضمانت نامه و گارانتي قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه يك و قطعات فابريكي و اورجينال
۸ – سرويس دهي به طور شبانه روزي، حتي در تعطيلات رسمي و جمعه ها
9-داراي نماد اطمينان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترين رضايت مردمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.