جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تعمير برد پكيج

تعمير لوازم خانگي

۶ بازديد

برد پكيج يكي از اصلي ترين قطعات آن محسوب ميشود كه در صورت بروز كوچكترين خطا در آن عملكرد پكيج با مشكل مواجه خواهد شد .
برد قطعه اصلي فرمان در پكيج است كه خرابي آن باعث از كار افتادن همه يا قسمتي از پكيج خواهد شد،در اين مقاله قصد داريم تعمير برد پكيج را با هم مورد بررسي قرار دارده و با ارائه راه حل از بروز هزينه هاي بيشتر جلوگيري كنيم.با تهران سرويس همراه باشيد.

 

 

برد پكيج چيست؟

برد قطعه اي الكترونيكي است كه در اصل فرمان هاي پكيج را به بخشهاي مختلف نشان ميدهد. در صورت بروزخرابي در برد مغز پكيج از كار افتاده و به درستي به بخشها و قطعات فرمان نميدهد.

وظايف برد پكيج:

برد پكيج وظيفه دارد تا بر اساس اطلاعات ورودي كه از قطعات واسط دريافت ميكند دستورات مناسب را صادر كند. در انتها نيز بر قطعاتي كه وظيفه اجراي دستورات را برعهده دارند نظارت و آنها را كنترل مي‌كنند. فن، پمپ، شيرگاز، جرقه زن و حسگر قطعاتي هستند كه توسط برد پكيج كنترل مي‌شوند.

اجزاي برد پكيج:

آي سي: كاري كه اين قطعه انجام مي‌دهد به اين صورت مي‌باشد كه ولتاژ تغذيه را ثابت نگه مي‌دارد و از بروز نوسانات برق در آن جلوگيري مي‌كند به اين ترتيب از آسيب رسيدن به قطعات الكترونيكي پكيج جلو گيري مي‌شود.

فيوز: اين قطعه نيز وظيفه قطع برق، در هنگام بروز اتصال كوتاه در پكيج را دارد. اگر اين قطعه خراب شود، ديگر قابل تعمير نخواهد بود پس لازم است كه حتما تعويض بشود.

ترانس: كاري كه اين قطعه بايد انجام دهد، تبديل برق ۲۲۰ ولت شهري به ۹ يا ۱۸ ولت در پكيج بوتان است

رله: وظيفه اين قطعه بايد انجام دهد، آزاد كردن الكترون‌ها را هنگامي كه شناور در كنار آن قرار مي‌گيرد مي‌باشد. به اين ترتيب قطعه رله با انجام اين كار باعث اتصال در مدار برقي، مي‌شود.

نشانه هاي خراب شدن برد پكيج چيست؟

- عدم كاركرد پكيج:

روشن نشدن و عدم عملكرد دستگاه، يكي از بارزترين علائم خرابي برد پكيج قلمداد مي گردد. در چنين شرايطي، علي رغم تلاش كاربر به روشن كردن دستگاه، هيچ واكنشي از سوي سيستم صورت نمي گيرد. در صورت برخورد با اين مشكل، به احتمال زياد برد الكترونيكي دستگاه خراب يا معيوب شده است. در اين زمينه بايد خاطر نشان نمود كه خراب شدن يا سوختن قطعات موجود در ساختار برد مي تواند منتج به روشن نشدن پكيج شود.

-جرقه نزدن و روشن نشدن پكيج:

اگر پكيج جرقه نمي‌زند و شعله‌اي تشكيل نمي‌شود، اين يعني اختلالي در برد وجود دارد. ابتدا گاز و قسمت‌هاي ديگر را بررسي كنيد. درصورتي كه مشكل از آنها نبود، برد جرقه زن (اگر پكيج برد جرقه زن ندارد، برد اصلي) را تعويض كنيد.

-خاموش شدن ناگهاني پكيج از ديگر علل خرابي برد پكيج:

خاموش شدن پكيج مي تواند مويد بروز خطا و ايراد در بخش برد الكترونيكي دستگاه باشد. ناگفته نماند كه قطع شدن گاز ورودي و قطع جريان برق، مي تواند منجر به خاموش شدن دستگاه شود. با بررسي و ارزيابي اين بخش ها مي توان از مشكل ايجاد شده مطمئن گرديد. چنانچه با بررسي گاز و جريان برق دستگاه، مشكل ايجاد شده همچنان پا برجا بود، مي بايست نسبت به تعمير يا تعويض برد الكترونيكي دستگاه اقدامات لازم را به عمل آورد.

تعمير برد پكيج

-ريست شدن يكباره دستگاه:

در برخي مواقع به محض روشن شدن شعله، دستگاه به صورت ناگهاني ريست مي شود. در بروز اين مشكل علل مختلف و گوناگوني دخالت دارند. با اين حال، ريست شدن ناگهاني دستگاه يكي ديگر از علائم خرابي برد پكيج بوتان محسوب مي شود. همچنين، عدم گرمايش مطبوع رادياتورها و همخواني نداشتن آب مصرفي با دماي گرمايشي، از ديگر نشانه هاي خرابي و معيوب شدن برد پكيج به شمار مي رود.

دستگاه چراغ‌قرمز ثابت را نشان مي‌دهد و پكيج خاموش مي‌شود:

اين اشكال مي‌تواند علاوه بر موارد ديگر مربوط به سوختن برد كنترل پكيج بوتان باشد .
دقت بفرماييد قبل از تعمير برد پكيج بوتان اول ساير عوامل را بررسي كنيد چنانچه ساير بخشها سالم بود و اشكالي نداشت گزينه بعدي مربوط به بردهاي الكترونيكي است كه عيب‌يابي بردهاي الكترونيكي پكيج بوتان كاري تخصصي مي‌باشد.

-عدم كاركرد پمپ از ديگر دلايل خرابي برد پكيج:

كار نكردن پمپ تعبيه شده در ساختمان پكيج در اثر علل و عوامل مختلفي بروز پيدا مي كند. سوختن پمپ و عدم اتصال جريان برق براي كاركرد، از علت هاي مهم براي عملكرد نامطلوب و كار نكردن اين قطعه محسوب مي شود. در صورت بررسي اين موارد و حل نشدن مشكل، ريشه اصلي اين ايراد را بايد در برد الكترونيكي پكيج جستجو كرد.

- گرم نشدن سيستم آبگرم:

گرما و حرارت نداشتن سيستم آبگرم را مي توان از ديگر نشانه هاي خرابي برد پكيج برشمرد. عواملي مانند بروز مشكل در پتانسيومتر آب، انجام لوله كشي غير استاندارد و عدم تنظيم درست دما و درجه حرارت، در كاهش گرماي آب داغ پكيج تاثيرگذار و مؤثر هستند. در غير اين صورت، برد الكترونيكي دستگاه دچار اختلال و مشكل شده است. براي برطرف كردن اين مشكل، تنها راهكار موجود تعمير يا تعويض برد معيوب پكيج مي باشد.

چه عواملي باعث خرابي برد پكيج ميشود؟

- نوسان برق

نوسانات شديد برق در ايران يكي از مهمترين علت هاي خرابي پكيج و صدمه زدن به برد ميشود پيشنهاد ميشود حتما از محافظ برق مخصوص پكيج براي دستگاه استفاده كنيد.

- پايان عمر قطعه هاي

قطعه هاي برد هم مثل تمام قطعات پكيج داراي طول عمر مفيد بوده و برد دستگاه هم مانند هر دستگاهي داراي قطعات مصرفي است كه بايد بعد مقدار كاركرد و عمر مفيد تعويض گردد بطور مثال خازن استفاده شده با عمر مفيد ۱۰۰۰ ساعت ميباشد و احتمال خرابي بعد از اين تايم كاملا طبيعي است.

- گرد و خاك و نشتي آب

در مدل هاي جديد دستگاه طراحان سعي خود را داشته اند كه در طراحي جعبه و يا قسمت قرار گيري برد پكيج از ورود گرد و خاك به داخل جعبه برد جلوگيري كنند اما با اين حال گرد و خاك هم قطعا يك عامل تاثير گذاري است در صورت نشتي در پكيج احتمال راه پيدا كردن اب در سيستم برقي و برد وجود دارد پس امكان خرابي برد نشتي آب هم امكان دارد.

قيمت برد پكيج:

قيمت برد پكيج بستگي به برند پكيج و مدل برد پكيج دارد.براي خريد برد انواع پكيج خود ميتوانيد با كارشناسان تهران سرويس تماس حاصل نماييد تا در اولين فرصت كارشناس جهت بررسي و ارسال برد پكيج شما اقدام نمايد. تهران سرويس تامين كننده قطعات تمامي برندهاي پكيج در سراسر تهران است كه با تمامي قطعات خود را در كمتر از يك ساعت به محل مورد نظر شما ارسال مي نمايد .شهرستاني هاي عزيز براي خريد از تهران سرويس كافيست ثبت سفارش خود را انجام داده تا بسته ارسالي از طريق تيپاكس در كمترين مدت زماني به دست مصرف كننده عزيز برسد.

تعمير برد پكيج:

تهران سرويس در راستاي كاهش هزينه هاي مشتريان محترم بعد از ارسال كارشناس و تشخيص خرابي برد ابتدا اقدام به تعمير برد مينمايد و در صورت تعمير نشدن برد مورد نظر در آخرين قدم برد جديد جايگزين برد مشتري خواهد شد تا از هزينه تعمير مشتري كاسته شود.

تعمير برد ايران رادياتور:

ايراد در پكيج‌هاي ديواري ايران‌رادياتور متفاوت مي‌باشد و نشانه‌هاي متفاوتي دارد .وجود عيب در يكي از قطعات پكيج باعث اختلال در عملكرد دستگاه و درنهايت باعث خرابي در برد پكيج مي‌شود .
همان‌طور كه مي‌دانيد بردها حكم هسته مركزي و هماهنگ‌كننده كاركرد همه قطعات را دارند. ايجاد هرگونه اختلال در كاركرد قطعات و يا غيرطبيعي كاركردن پكيج و همچنين بعضي ارورها درصورتي‌كه با تعميرات اوليه رفع نشود مربوط به برد مي‌باشد. تعمير برد پكيج ايران‌رادياتور در تخصص تكنسين‌هاي تهران سرويس مي‌باشد در صورت بروز ايراد با ما در تماس باشيد.

تعمير برد پكيج بوتان:

با توجه به نوع خطا اعلام شده از طرف دستگاه و تعويض يا تعمير برد يا اجزا داخلي آن، هزينه تعمير نيز متفاوت خواهد بود. پس در صورتي كه براي پكيج شما مشكلي پيش بيايد، افراد متخصص در تعمير پكيج بوتان با مشاهده ايرادات هزينه مورد نظر را برآورد و به شما عزيزان اعلام مي‌كنند.

چرا تعميركار پكيح خود را بايد از تهران سرويس سفارش دهيد:

۱ – داراي تكنسين هاي با سابقه كاري حداقل ۷ سال و مختص تعمير پكيج
۲ – تكنسين هاي دوره ديده و آشنا به زبان
۳ – سعي در تعمير قطعات و اجتناب از تعويض آن
۴ – حداقل زمان براي حاضر شدن در منزل و شركت شما منطبق بر وقت تعيين شده شما
۵ – تعمير با نرخ مصوب اتحاديه و نهادهاي نظارتي
۶ – ضمانت نامه و گارانتي قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه يك و قطعات فابريكي و اورجينال
۸ – سرويس دهي به طور شبانه روزي، حتي در تعطيلات رسمي و جمعه ها
9-داراي نماد اطمينان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترين رضايت مردمي

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.